Wednesday, December 1, 2010

Coretan...

Alhamdulillah sekali lagi aku dapat menyambung kembali coretan di blog ni yang dah bersarang begitu lama... bukan kerana tiada internet ttp lebih kepada kepenatan dan masa yang terlalu padat untuk perkara lain. Apa pun syukur kerana masih berkesempatan merapu di sini.
Musim cuti sekolah dah bermula. bagi MTAQ Annur... pelajar2 mula bercuti sejak 15hb november yang lalu. Sesi persekolahan baru akan bermula pada 19hb disember nanti. Kiranya cuti masih berbaki namun aku tetap sibuk seperti biasa dengan kerja pengurusan dsb. Ayah,ibu dan family yang lain yang turut menunaikan haji ke tanah suci dah selamat kembali 26hb november yang lalu. Sedikit tugasan yang diamanahkan telah selamat dikembalikan kepada tuannya.
Cadangan nak bawa isteri anak bercuti masih tergendala. Awalnya merancang bercuti dengan isteri di jakarta/guangzhou tapi masih tiada kesempatan masa. Janji dengan my wife nak bawa mishaal dan maryam ke K.L. sehari dua lagi. Moga tidak tergendala lg.Manusia hanya merancang.
Minggu ni sibuk dgn pendaftaran pelajar2 baru utk maahad tahfiz annur. Alhamdulillah berjalan lancar. Seminggu dua lg mula nak fikir tentang urusan visa ziarah utk ke dua tanah haram. juga atas urusan kerja. 2 hari lepas berada di MTS tumpat bertemu dengan us Suhaimi dan us Ubaidillah utk bertukar2 pandangan. Semuanya berjalan lancar.
Perancangan tahunan untuk tahun depan pun dah ada sikit sebanyak. Cuma pening kepala memikirkan kos. Bulan mac kalau takde aral ke Makkah sekali lg utk bawa jemaah umrah. Bulan April ke Syria, Jordan, Turki dan Lubnan utk urusan penghantaran pelajar ke sana.Mungkin ambil masa 2 minggu. Januari depan kalau tak ada aral akan ke Singapura atas urusan kerja dan bertemu us Hasbi. Dan jika diizinkan Allah akan ke Makkah dan Madinah sekali lg untuk membawa wife menunaikan Haji pula tahun depan. Semuanya masih lg dinamakan perancangan selagi mana ianya tidak berlaku. Semuanya adalah dengan ketentuan Allah. Semoga aku terus diberi kekuatan untuk menunaikan segala tugas dan amanah yang dipertanggungjawabkan ke atas bahu ku... amiin

No comments:

Post a Comment